Chotěbuz-(Archeopark neotevřen)-Bělehrad-Pardubice-Alnrechtice

1. 4. 2006

Pěší část:

Turistická cesta -1. část - Chotěbuz žel.st .- Archeopark a zpět - délka trasy cca 2 km

Krátká neznačená trasa od nádraží po rovině, na archeopark převýšení cca 35 metrů

Výchozím bodem je vlakové nádraží v Chotěbuzi a celá trasa až k archeoparku vede po asfaltové cestě. Těsně u archeoparku je zbudován malý přístupový můstek a za ním musíme stoupat nahoru ke vchodu do staré palisády, která tvoří hradbu bývalého hradiště. Cesta k archeoparku je cca 1 km a cesta zpět k začátku zelené tur. značky je také 1 km.

Turistická cesta-2. část- Chotěbuz u žel.st.-Pardubice-Bělehrad-Kanada-Albrechtice – délka trasy cca 7 km

Nenáročná trasa s krásnými loukami, průchody lesem a občasnými výhledy.

Začínáme poblíž vlakového nádraží Chotěbuz a cesta vede po zelené tur. značce zpočátku kolem vodního mlýna (po levé straně) a po 0,5 km se po pravé straně objeví nízká stavba s podzemím -bývalá vojenská rušička rozhlasového vysílání z doby dřívějšího režimu (dnes vojenský objekt). Další 2,5 km trasy vede  po prašných někdy asfaltových upravených lesních cestách k malé osadě Bělehrad a dále 1 km lesními úseky dojdeme do osady Pod Kanadou. Zde zelená tur. značka zahne v pravém úhlu doleva a sestoupí do údolí malé říčky Chotěbuzsky a po 1 km se dostane na okraj osady Pardubice. Zde zase zelená tur. značka zabočí v pravém úhlu doprava a po loukách s krásnými výhledy se po 1 km dostane až na okraj Albrechtic. Zde použijeme žlutou tur. značku, která rovně kolem hřiště pokračuje 1 km k hlavní silnici v obci a odtud jezdí MHD č. 2 do Havířova